Saturday, October 11, 2014

TIPS DAN PETUA HANCURKAN BATU KARANG


Petua ni saya dapat dari Majalah Keluarga. So terlanjur dah membaca tu eloklah kalau saya kongsikan dengan kengkawan yg baca blog saya ni kan....

Saya ingat lagi bila suami saya Abg P.B kena kencing kotor dan suspek batu karang. Saya tengok waktu dia sakit tu pun takut. Kesian sgt menahan sakit mcm nak pitam. Ha! yg dah pernah kena tu tahulahkan mcm mana....seminggu tu 4-5kali kena serangan...tak kira masa...tengah drive pun kena stop tepi meraung tahan sakit....ok itu citer dulu...lepas warded kat Hospital Besar Melaka...doktor xbuat apapun...just rest kat ward seminggu gak....then masuk air n ubat. Tapi masa tu saya lom jumpa lagi petua yang ini, ada petua lain lak. tapi maybe korang biasa dengar kot.

Petua yang saya buat utk en abang saya tu ialah makan tembikai sebijik. hahaha...kena habiskan dalam masa sejam hingga 2jam. boleh blend tembikai tu dan masukkan gula batu. Lepas tu nanti..akan nampak air kencing keluar dengan batu2 berpasir dan juga ada skit2 mcm serat tembikai tu. Masa ni kena pakai beg kencing tu...tu yg boleh tengok apa yg keluar. Selain tu ada gak yg kata guna lobak putih...pun blend dan minum. Walaupun rasanya agak xsedap...tapi xsalah mencuba utk kesihatan kan.

Ok, petua baru yang saya jumpa ni ialah dengan minum air tebu hitam. Tebu hitam mcm gambar dibawah ni.

batu karang, kencing kotor, infeksi, set batu karang, cegah batu karang, petua hancur batu karang, tips kesihatan

Ambil sebatang tebu hitam (daun kelabu unggu) lebih kurang sekaki panjang. Perah air tebu hitam tersebut. Ambil sebiji timun dan kisar. Campur air tebu hitam tersebut bersama timun kisar. Dan minum. Insyaallah....batu karang akan hancur dan keluar bersama air kencing. Amalkan sekerap mungkin. Kalau anda nak cuba dengan cara terkini dan berkesan melalui produk Shaklee, cuba ambil SET MENCEGAH DAN MENYINGKIRKAN BATU KARANG. Yang paling penting, jangan lupa untuk minum air masak 3-4 liter sehari.

Untuk makluman juga..air tebu hitam juga boleh menurunkan suhu bagi mereka yg panas badan. Selamat mencuba semua petua2 diatas.

JOM ORDER SET BATU KARANG
h


SERTAI KAMI DI SHAKLEE DAN JANA PENDAPATAN!
h



Your Trusted SID
Noorazmiah Mohamad/Huzair B. Bahrin
Wsp : 0103223139/0103223137
Fb :Noor Azmiah Mohamad
ig : nurqasehoutlet

3 comments:

  1. terima kasih atas petua yg diberikan..

    ReplyDelete
  2. Tq...petua senang&mmg boleh try

    ReplyDelete
  3. Salam.. air tembikai tu blend amik air sahaja atau sekali dengan serat2 nya?

    ReplyDelete