Friday, July 20, 2018

CARA MUDAH KECUTKAN CYST OVARI YANG MENGHANTUI WANITA

Assalamualaikum semua....

Fuhhh.. Punyalah banyak kes cyst setiap hari. Terus terang saya katakan 10 tahun lepas sewaktu saya menghadapi masalah cyst,  Dr Tan yang merawat saya beritahu, 3 orang dari 10 wanita menghidapi masalah cyst. Tapi sekarang saya rasa 7 dari 10 wanita Malaysia ni menghidap cyst! Ada yang kes cyst berulang juga. 


Faktor memakanan zaman ini sangat mempengaruhi kesihatan tubuh wanita. Makin banyak fast food,  makin tinggi kadar masalah kesihatan. Serius tuan puan,  setiap hari bukan sedikit yang menghubungi saya minta konsultasi. Lebih sedih jika yang menghubungi tersebut berhadapan dengan pelbagai masalah berpunca dari cyst yg dihadapi.

Mahu tak stress dan sedih bila yang sudah berumahtangga menghadapi masalah hubungan suami isteri. Si suami ajak melancong berdua pun si isteri takde mood. Nak buat aktiviti lasak sikit pun serba serbi tak boleh.  Badan jadi lemau dan lesu. Anak anak pun terabai dek kerana melayan rasa badan tidak selesa.  Emosi sudah pasti terganggu. Fikiran asyik memikir yang bukan bukan. Paling takut jika cyst adalah kanser. 

Ada kes yang ovari terpaksa dibuang sebelah apabila cyst sudah tidak terkawal.  Yang kes ni si dara yang sudah bertunang dan menunggu tarikh pernikahan.  Pasti remuk hati bila aset kewanitaan terpaksa dikorbankan akibat cyst diwaktu sedang merancang hari bahagia. Menangis memikirkan masa depan. 

Lebih memilukan apabila saya pernah diberitahu ada satu kes dimana pada awalnya dikesan dan dirawat oleh doktor sebagai penghidap cyst,  tapi disahkan kanser setelah pembedahan dilakukan... Sudah pasti sangat menyedihkan. Memikirkan anak anak masih kecil. 

Jadi, cik cik adik dan puan puan tolonglah jangan tunggu lama untuk merawat cyst anda.  Pelbagai masalah dan isu yang akan timbul jika anda asyik menangguh. Kesannya anda sendiri yang akan hadapi. Jika anda disahkan menghidap cyst, jangan panik,  dapatkan nasihat mereka yang berpengalaman dan insyaallah saya juga boleh bantu anda untuk mengatasi masalah cyst ini.

Jika anda ingin mengatasi dan ingin cepat kecutkan cyst anda, saya ada caranya. Tapi sebelum tu,  SILA KLIK VIDEO DIBAWAH untuk anda lebih faham apa yang saya cuba sampaikan.

KLIK PLAY SEKARANG!




Dah lihat video....Jom kita lihat pula....testimoni mereka yang telah berjaya kecutkan cyst secara semulajadi dan selamat.  Tanpa pembedahan atau ubat ubatan. Cuma dengan supplemen semulajadi.


























Itu tadi antara customer customer saya yang berjaya dan gembira dengan result setelah mendapat konsultasi dan mengamalkan supplemen semulajadi yang saya cadangkan.  Alhamdulillah... Belum ada lagi customer yang menghidap cyst kecewa dan hampa setelah mengambil supplemen terpilih. 

Untuk hubungi saya,  anda bolehh call terus no 019-2423139 (azmiah)  atau click link ini utk whatsapp :


Thursday, July 19, 2018

CARA KECUTKAN CYST DENGAN CEPAT DAN PALING SELAMAT

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...terus diberi peluang untuk berbakti dan menggembirakan insan lain. Hari ini saya ingin berkongsikan satu kisah dari pelanggan saya sendiri yang menghidap Cyst.

Walaupun testimoni ini sudah saya terima lebih kurang 3 bulan lepas,  hari ini saya nekad nak kongsikan dengan anda semua sebagai panduan dan mungkin ada pembaca lain yang sedang memerlukan bantuan.



Kisahnya bermula apabila ada seorang wanita menghubungi saya dan membahasakan dirinya "kak ida".  Beliau dari selatan tanahair iaitu Kulai Johor.  Kak ida bukan orang pertama yang menghubungi saya dengan kerisauan yang melampau.  Ramai sudah seperti beliau,  jadi saya dapat mengawal situasi agar kak ida lebih tenang utk bercerita masalahnya.

Tarikh kak ida menghubungi saya ialah pada 4hb Nov 2017. Kata kak ida dia ada masalah yang berat tentang kesihatannya.  Dia rasa dia mempunyai simptom simptom cyst atau fibroid atau mungkinkah kanser rahim?  Dalam hati saya,  minta dijauhkanlah dari penyakit kanser pangkal rahim.


hari pertama kak ida hubungi saya

Kak ida cerita dia mempunyai masalah perhubungan suami isteri disebabkan simptom simptom diatas tadi.  Suaminya mula bersikap dingin dan selalu merungut dengan masalah kesihatan kak ida.  Katanya muda muda lagi dah sakit itu ini.  Tak pandai jaga kesihatan dan yang paling sedih,  kak ida hanyalah surirumah sepenuh masa yang selalu ditinggalkan atas tuntutan kerja suami.

Masalah utama kak ida ialah beliau takut untuk membuat pemeriksaan kesihatan.  Takut nak jumpa doktor dan takut untuk tahu apa penyakit sebenar beliau.  Takut dan tak yakin menyebabkan kak ida selalu down dan murung. Mujur ada anak anak yang banyak membantu kak ida.

Semasa kak ida call pertama kali,  saya meyakinkan beliau agar segera mendapatkan pemeriksaan doktor.  Bimbang jika masalah kesihatan berlarutan dan sukar utk diubati. Alhamdulillah kak ida akur.  Selepas 2 minggu mengumpul kekuatan,  beliau mengajak suaminya ke hospital untuk membuat pemeriksaan.

Balik sahaja dari hospital,  kak ida terus menghubungi saya dengan nada yang lebih risau dari kali pertama dia call saya sebelum ni.  Saya ingat lagi kata katanya.... "Miah,  macam mana akak nak buat ni.. Doktor dah sahkan akak ada ketumbuhan... Doktor kata nak operate bulan Febuari tahun depan"
Saya pun cuak jugak,  yerlah kak ida tak nyatakan ketumbuhan apa... Serius sangat ke?.... Saya pun tanya kak ida,  ketumbuhan apa tu kak,  cyst,  fibroid,  atau kanser? Kak ida jawap " cyst mia.. Dah besar.. Doktor nak operate.. " ada nada sedih disebelah sana. Berapa size cyst tu kak?  Tanya saya lagi... "5.5cm mia.... Apa akak nak buat ni... Tak nak belah belah perut... Huhuhu" saya tarik nafas sedikit lega kerana jawapan kak ida agak melegakan saya.

Saya beritahu kak ida... Bertenang dan jangan panik.  Insyaallah ada penyelesaian untuk masalah cyst tu.  Saya pernah handle masalah cyst yang jauh lebuh besar dari tu dan alhamdulillah 100% menemui kejayaan. Atas izin Allah jua. Maka saya pun cerita tentang khasiat vivux pada beliau dan tunjuk testimoni testimoni customer saya sebelum ini. 

Keesokkannya beliau masukkan duit untuk beli twinpack vivix. Kebetulan ada promosi bulan November tahun 2017 tu. Dapatlah beliau dengan harga lebih murah. (Tapi sekarang lagi murah sbb dah tak ada GST.. Hehehe). Saya post vivix kak ida pada hari yang sama dan keesokannya dia terima vivix tersebut.

Saya terus memantau kak ida sepanjang sebulan lebih sebelum check up kali kedua pada awal Febuari 2018. Yerlah,  kena pantau supaya kak ida terus konsistan makan dan tidak culas. Dan supaya resultnya nanti seperti yang saya harapkan.

Alhamdulillah... 9 hb Febuari 2018, kak ida sms beritahu cyst telah "hilang".  Syukur sangat sangat.  Tak perlu dah pembedahan.  Tak perlu dah check up.  Tapi saya masih nasihatkan kak ida agar terus mengambil vivix sebagai makanan tambahan beliau. Lega...dan saya pasti beliau lebih lega dari saya...


berita yang ditunggu tunggu


Pstt... Nak tahu tak...sebelum checkp up kak ida beritahu,  suami beliau skrg lebih ceria dan selalu balik rumah jika ada kelapangan. Tak seperti dulu lagi. Kak ida pun dah semakin cergas dan sihat katanya. Tak lemau atau letih letih macam dulu. Syukur alhamdulillah...Surirumah pun kenalah gojes selalu kan...

                         CARA MUDAH KECUTKAN CYST TANPA PEMBEDAHAN
Klik sekarang!

Begitulah kisah kak ida yang mengamalkan vivix untuk cyst beliau selama hampir 2 bulan. Bukan masalah cyst sahaja selesai,  pelbagai masalah kesihatan juga dapat ditangani. Semoga kak ida terus sihat dan bahagia sekeluarga. Bagi anda yang ada masalah sama seperti kak ida,  jangalah takut untuk membuat pemeriksaan.  Cepat cepat tangani masalah anda. Nak vivix boleh hubungi saya menggunakan link dibawah.




hubungi saya untuk order vivix anda

Saturday, June 9, 2018

BAGAIMANA RAWAT CYST DENGAN BERKESAN DAN SELAMAT TANPA PEMBEDAHAN

Assalamualaikum....

Sebelum ini saya ada menulis tentang rawatan dan supplement yang boleh membantu masalah cyst.  Hari ini saya nak menulis tentang Cara merawat dan kecutkan cyst secara semulajadi pula. Mungkin ramai yang merasakan apabila cyst membesar di ovari mereka,  tiada cara lain untuk membuang cyst tersebut kecuali melalui pembedahan. Pengalaman saya 10 tahun lepas,  mmg saya tidak memikirkan cara lain terlebih dahulu. Blur dan lagipun masa tu belum terdedah dengan rawatan semulajadi dari supplemen dan pemakanan.

Pengalaman mengajar...


Bila sudah melalui pembedahan,  tanggunglah sakitnya bertahun. Seperti bersalin ceaser tau. Berhuhuhu sajalah masa tu. Ubat bius pun makan tahun rasanya nak hilang kat perut tempat luka pembedahan ni, Ngilu lagi. Gatalnya jangan cakap, rasa nak menggaru, tapi bila garu tak rasa...boleh faham tak perasaan tu macam mana? adoi...hahaha Ok,  lupakan kisah itu.

Ok, menyesal pun tiada gunakan? So, adik kakak sebelum buat keputusan tu baiklah cuba dulu alternatif yang ada. Kalau dah buat pembedahan sekali pun, ikutilah langkah langkah ini sepanjang kehidupan. Tak rugi pun, malah banyak faedah yang akan anda perolehi kelak. Jom saya terangkan satu satu kaedah alternatif yang boleh anda cuba. 

Berikut adalah langkah langkah yang perlu anda lakukan sekiranya mahu mengecutkan cyst secara semulajadi dan langkah penjagaan selepas rawatan cyst.

1. Jaga Pemakanan harian.

Perkara paling utama ialah jaga pemakanan anda.  Hentikan makanan yang boleh menyebabkan cyst anda semakin aktif. Makan makanan sihat yang sebaiknya disediakan sendiri oleh anda dirumah. Kurangkan bahan perasa dan makanan yang diawet atau ditinkan. Saya faham, makanan mentah zaman ini tak sama zatnya sebagaimana dahulu disebabkan zat galian dari tanah juga semakin berkurang, tetapi sekurang kurangnya ia jauh lebih baik dari makanan yang diproses dan diawet. Lebihkan sayur sayuran, dan buah buahan terutama yang tinggi antioksidan.

2. Elakkan estrogen berlebihan.


Estrogen sangat penting untuk sistem tubuh manusia, tetapi estrogen berlebihan boleh menyebabkan gangguan kesihatan seseorang. Salah satu punca keaktifan cyst pada seseorang wanita ialah disebabkan tingginya kandungan estrogen dalam tubuh. Ketidakseimbangan hormon ini banyak menyebabkan masalah kepada wanita seperti masalah kesuburan, haid tidak teratur, masalah fibroid, endomestriosis, PCOS dan sewaktu dengannya. Rambut gugur juga tanda tanda estrogen berlebihan.

Estrogen dihasilkan melalui lemak didalam badan seseorang dan juga dari sumber makanan. Jadi, bagi penghidap cyst kawalan estrogen ini adalah sangat penting dengan kawal makanan yang menyumbang estrogen bagi mengurangkan kewujudannnya. Makanan seperti kekacang seperti soya, sayuran seperti kacang buncis dan juga alfalfa boleh dielakkan sekiranya menghidap cyst. Selain itu, estrogen yang terhasil dari bahan kimia juga harus dielakkan. Ia dipanggil Xenoestrogen yang mana terdapat pada plastik dan polisterin.

3. Dapatkan berat badan ideal

Bersenam untuk berat badan ideal

Antara cara untuk mengecutkan cyst ialah dengan dapatkan berat badan ideal. macam yang saya katakan tadi, ia ada kena mengena dengan hormon estrogen yang terhasil dari sel sel lemak dalam badan. Jadi, dengan menurunkan kadar lemak, bermakna estrogen juga dapat dikurangkan. Semestinya senaman adalah aktiviti fizikal yang sangat bagus untuk pembakaran lemak. Jadi, bagi anda yang menghidap cyst adalah penting menurunkan berat badan dan mengamalkan cara hidup yng sihat.

4. Amalkan makanan antioksidan tinggi.


Ini adalah langkah paling penting bagi memastikan cyst yang anda hidapi benar benar memberi result positive dalam usaha untuk mengecut dan melenyapkannya. AntiOksidan tinggi adalah musuh utama kepada radikal bebas dan sel sel abnormal. Antioksidan adalah pemicu kepada pengecutan cyst atau fibroid. Lebih tinggi antioksidan yang anda ambil, insyaallah lebih mudah untuk cyst atau fibroid mengecut.

Antioksidan boleh di dapati dari pemakanan anda. makanan seperti anggur dan berries, brokoli, chia seed, durian belanda, avocado adalah antara yang mengandunggi antioksidan. Tapi ada satu makanan yang paling tinggi antioksidan dan telah banyak membantu wanita untuk mengecutkan cyst dan fibroid mereka. Vivix, adalah makanan yang direka khas dari sumber botanikal 100% yang sangat tinggi antioksidan. Banyak sudah terkumpul testimoni testimoni kejayaan vivix dalam menyelesaikan masalah kewanitaan.
Jom tonton video pendek ini sebentar sebagai panduan pemilihan makanan yang perlu anda pelajari sekiranya anda adalah penghidap cyst. PLAY NOW!





Tuesday, June 5, 2018

CYST UKURAN 7.0CM "HILANG" KETIKA HAMPIR TARIKH PEMBEDAHAN

Assalamualaikum semua....

Salam 21 Ramadhan...10 malam terakhir untuk direbut insyaallah. So, hari ni saya nak kongsikan satu lagi pengalaman saya memberi konsultasi pada seorang pelanggan yang menghidap CYST. Wah rasanya banyak dah saya kongsikan testimoni-testimoni pelanggan sayang yang menghidap cyst kan? 

Terbaru testimoni dari Kak Ida, kulai Johor...sebelum tu dari Kak watie yang seperti mengandung 7 bulan, Testimoni Puan Suzi yang bukan shj ada cyst, ada lump di breast juga akhirnya berjaya hamil lepas cyst kecut, wahh banyak dah testimoni saya kongsikan. semoga memberi manfaat pada anda semua.

Testimoni pelanggan saya hari ini adalah datang dari seorang surirumah. Puan Fasiha namanya. Saya masih ingat hari pertama dia menghubungi saya sebelum kami bertemu. Pada asalnya beliau mencari GLA Complex sebagai ikhtiar cyst yang sudah berukuran 7.0cm. Tapi saya syorkan beliau Vivix untuk masalah beliau memandangkan tarikh pembedahan sudah ditetapkan pada mid April nanti.  

Hari pertama Puan Fasiha Menghubungi saya



Sewaktu kami bertemu,  syukur Puan Fasiha ditemani oleh suami beliau juga. Jadi,  penerangan saya boleh difahmi oleh suami beliau juga. Oleh kerana suami Puan Fasiha adalah pengamal supplemen tegar,  beliau tidak teragak agak untuk membeli Vivix walaupun isterinya rasa takut membebankan. Suami Puan Fasiha bijak membuat pembandingan,  "pilih yang terbaik utk kesihatan... No option! "

Puan Fasiha gembira kerana suaminya membelikan vivix untuknya. Tanda kasihnya suami pada si isteri. Sudah tentu nakkan si isteri sihat sentiasa dan terus ceria didepan mata.  Jadi,  bermula la episod Puan Fasiha mengamalkan vivix setiap hari. 

Sehinggalah tiba 11 April 2018, Puan Fasiha menghubungi saya semula untuk memberitahu berita gembira. Cyst 7.0cm beliau telah "hilang" dan pembedahan dibatalkan. Alhamdulillah... Saya turut bersyukur kerana telah memberikan konsultasi yang tepat dan Puan Fasiha bahagia tidak perlu jalani pembedahan. Jika dikira dari hari pertama Puan Fasiha menghubungi saya... 20 March 2018, hingga 11 April 2018 tak sampai 1 bulan beliau mengamalkan vivix. Amazing!

Berita gembira yang dimaklumkan oleh Puan Fasiha


Tapi, perlu saya nyatakan disini, keputusan bagi setiap individu adalah berbeza beza. Ada yang tak sampai sebulan, ada yang 2 bulan, ada yang perlu lebih masa dari itu. Semuanya bergantung kepada Jenis jenis Cyst yang dihidapi oleh individu masing masing. Bagi Puan Fasiha, kemungkinan beliau menghidapi cyst jenis Luteal Cyst yang mana folikel terus membesar selepas membebaskan ovum dan dimana didalamnya hanya mengandungi cecair sahaja. walau bagaimana pun cyst jenis ini boleh mengakibatkan ovari berpusing (twisted) dan menyebabkan kesakitan sekiranya ia terlalu besar dan pecah sendiri. Mujur beliau cepat bertindak mengamalkan vivix.

ok itu sahaja cerita tentang Puan Fasiha dan semoga beliau dikurniakan zuriat lagi sebagaimana yang beliau harapkan. Sepanjang tempoh konsultasi saya juga menasihati agak Puan Fasiha menjaga pemakanan beliau untuk kesan yang lebih efektif dan cepat. Jika anda mengalami masalah yang sama seperti Puan Fasiha, jangan malu untuk menghubungi saya dan jagan lambat untuk mendapatkan Vivix anda.


Hubungi saya untuk order Vivix anda

whatsapp Link

Sunday, June 3, 2018

MAKANAN YANG TIDAK BOLEH DIMAKAN OLEH PENGHIDAP CYST

Bismillahirahmanirahim....

Setelah hampir 3 tahun tidak menulis di blog ini, kerana fokus pada blog satu lagi iaitu sweetmommystory.com hari ini saya menulis semula bagi memberi input baru kepada pembaca blog ini. Insyaallah sesekali saya akan berkongsi penulisan disini bagi memastikan blog ini tidak terus tenggelam...

Tajuk saya hari ini berpandukan entry paling TOP di blog ini iaitu entry tentang CYST. So, apa yang ingin saya kongsikan hari ini ialah satu persoalan yang sering ditanya oleh customer vitamin saya iaitu " apa makanan larangan dan pantang larang untuk penghidap cyst? " Senyum dulu bila saya dengar persoalan ini. 

Sebenarnya, makanan yang perlu dielakkan oleh penghidap cyst atau bagi mereka yang ingin mencegah kehadiran cyst adalah semua jenis makanan yang tidak sihat. Faktor pemakanan tidak sihat adalah faktor utama penyumbangan peningkatan bilangan penghidap cyst.

Benar, peningkatan peratusan gadis dan wanita yang menghidap cyst semakin meningkat dari hari kehari. saya boleh anggarkan berpandu pada aduan dan konsultasi yang saya buat untuk golongan ini. Ha, melalui entry saya Apa itu Cyst? Bahayakah Cyst? sudah dapat saya anggarkan bilangan yg semakin meningkat.

walaubagaimana pun, saya cuba untuk ringkaskan soal pemakanan ini. Ada beberapa makanan yang menjadi penyebab utama kepada tumbesaran cyst. Jom saya kongsikan dengan anda semampu saya.

1. Daging merah

Daging adalah makanan yang paling lambat untuk dihadamkan oleh sistem pencernaan manusia.  Dinasihatkan agar pengambilan daging dihadkan atau dielakkan.  Daging adalah sumber protien yang boleh menyebabkan pertumbuhan sel sel cyst menjadi semakin aktif. 

Daging merah


2. Gula Ringkas

Gula adalah musuh utama yang perlu dititik beratkan dalam pemakanan harian.  Jika dilihat zaman ini,  pengambilan gula dalam makanan sangat membimbangkan. Pelbagai makan viral yang muncul seperti ais milo kepal,  teh tarik melimpah,  eh macam macam lagi la... Seram melihatnya. Itu tak cerita tentang pewarna lagi tu... 

Gula ini bukan sahaja kepada penghidap cyst,  semua dari kita pun harus berjaga jaga.  Gula ringkas merupakan makanan kepada sel sel abnormal. Semakin banyak kandungan gula dalam badan,  sebakin bertambahlah tumbesaran cyst. 


3. Kentang goreng atau cips

Kentang goreng dan chips juga adalah makanan yang perlu dielakkan oleh penghidap cyst.  Makanan ini sangat tidak sihat disebabkan kandungan garam yang tinggi dan juga sangat menyerap minyak. 

Kentang goreng

Kentang adalah sumber karbohidrat yang tinggi dan menyebabkan ia menjadi gula dalam darah apabila insulin tidak dapat menukarnya menjadi sumber tenaga.  Peningkatan gula dalam darah yang tinggi akan menyebabkan sel cyst semakin aktif dan membesar. 

4. Jeruk

Satu lagi makanan tidak sihat yang sedap tapi amat merbahaya.  Jeruk adalah makanan yang diawet dengan gula yang sangat tinggi.  Pengalaman saya zaman anak dara dulu inilah makanan yang sering menjadi peneman saya. Lepas dinasihatkan oleh doktor sewaktu didiagnos memiliki cyst,  saya terus berhenti makan jeruk. 


5. Makanan dalam tin

Satu lagi makanan yang boleh menyebabkan tumbesaran cyst menjadi aktif ialah makanan yang ditinkan. Sebagaimana semua tahu,  makanan tin telahpun diawetkan bagi menjaga qualiti makanan tersebut,  tetapi ramai yang tidak tahu bahawa bahan pengawet tersebut adalah merbahaya jika diambil berterusan dalam tempoh yang lama. 

6. Daging proses

Apa itu daging diproses?  Ha... Daging diproses adalah seperti hot dog atau sosej,  nugget,  ataupun daging burger.  Produk produk ini juga mengandunginbahan pengawet yang tinggi dan sangat menyebabkan sel sel cyst menjadi aktif. Jadi,  jika anda penghidap cyst atau pun ingin mencegah cysst elakkan pengambilan daging diproses. 

7. Air berkarbonat


Air karbonat

Air karbonat adalah tidak memberi apa apa khasiat langsung kepada tubuh kita kecuali menyebabkan gula yang tinggi dalam badan seseorang. Sebagaimana yang saya beritahu sebelum ini, gula adalah makanan kepada sel sel abnormal seperti cyst dan kanser. 

Klik Sekarang!

Jadi,  itu tadi 7 jenis makanan yang boleh menyebabkan cyst anda semakin membesar dan juga cyst anda tidak mengecut walaupun anda sedang menerima rawatan. Jaga pemakanan adalah keutamaan dalam merawat cyst atau simptom simptom cyst. 

Semoga artikel ini bermanfaat... Sekian.  Terima kasih. 

Jom lihat testimoni pengguna Vivix untuk Cyst :





hubungi saya untuk order Vivix anda sekarang!

link whatsapp saya

Monday, December 5, 2016

PENGEDAR SHAKLEE BUKIT RAMBAI, BERTAM DAN TANJUNG MINYAK

Assalamualaikum sahabat....

Kini saya dengan sukacitanya mengumumkan bahawa, Saya juga kini adalah Pengedar Sah Shaklee kawasan Bukit Rambai, Bertam dan Tanjung Minyak Melaka. Meluaskan kawasan jajahan setelah ramai pula pelanggan dari Bukit Rambai, Bertam dan Tanjung Minyak.

Tapi jgn risau bagi pelanggan pelanggan Shaklee di Masjid Tanah, Sg Udang dan Alor Gajah sbb akak tetap Agen Shaklee Masjid Tanah, Agen Shaklee Sg Udang dan Agen Shaklee Alor Gajah. 

Insyaallah konsultasi terbaik dan selaku pemegang sijil Shaklee Certified Product Trainer adalah salah satu keistimewaan yg saya miliki. Dan untuk pengetahuan anda, tidak ramai SID yang memiliki sijil ini, yg dianugerahkan oleh Shaklee kepada pemimpin berkelayakan shj. Insyaallah Anda tidak salah memilih.


Saya, NoorAzmiah adalah Pengedar Shaklee anda! Call or whatsapp 019 2423139


Menyediakan Produk Shaklee "ready stok" di kawasan Melaka. Juga perkhidmatan pos keseluruh Malaysia


Antara perkhidmatan yg disediakan oleh saya.


So, kawan kawan dan teman teman yang ingin mendapatkan produk Shaklee boleh terus menghubungi saya. Anda juga boleh terus mendapatkan prouk secara online tanpa perlu mendaftar sebagai ahli. Sila ikuti Panduan Membuat Order Online jika anda berminat untuk membuat pesanan segera.


Sekiranya ingin mendapatkan peluang berniaga dan membina kerjaya bersama Shaklee, anda juga boleh mendapatkan bimbingan saya dibawah Group GMF yg saya tubuhkan sejak 4 tahun lalu.Bimbingan secara Online dan Offline yg saya sediakan insyaallah akan membentuk bisnes Shaklee anda yg berjaya. Jika berminat mendapatkan pendapata  dari Shaklee boleh hubungi 0192423139 (azmiah) atau 0103223137 (huzair). 

Shaklee Bisnes terbaik!

CARA BELI SENDIRI PRODUK SHAKLEE SECARA ONLINE

Assalamualaikum semua...

Bersawang dah...hahah...fokus kat blog baru jer...kesian blog kesayangan hamba ini...u all kalau nak info2 baru sila ke blog kak miah www.sweetmommystory.com tapi, insyaallah blog ni pun kak miah akan mula kemaskini semula.kemas sawang sawang...kasi wangi wangi skit. hehehe....

Ok, disebabkan beberapa hari ni dpt ramai customer dari blog ni, then ada yg tanya kak miah " macam mana nak buat belian produk melalui order online sendiri?" so kak miah terfikir la nak buat entry pasal tu kat sini. supaya next next time senang kat korang yg duduk jauh dari kak miah selalu pengedar Shaklee Masjid Tanah, Alor Gajah dan Sungai Udang Melaka ni.

So nanti korang follow step step yang kak miah bagi satu persatu ni ya.

1. Login ke website utk shopping produk.


Ok mula mula perlu la login ke website Shaklee2u. Jangan risau jika anda bukan Alhi Shaklee, anda masih boleh terus membuat belian. Website Shaklee anda boleh terus click di button Order online dibawah ni ya.

Klik untuk ke Website Shaklee

2. Paparan AGREEMENT, baca dan fahamkan


Langkah seterusnya ialah memastikan anda baca dan faham mengenai agreement dan terma yang shaklee tetapkan. Agreement ini berkenaan dengan penghantaran produk kepada anda. Penting untuk anda tahu jangkamasa penghantaran dan juga maklumat lain yang perlu.


Jika sudah baca, faham dan setuju ingin meneruskan pembelian, pilih "agree" dan click button NEXT.

3. Pilih Produk yang anda mahukan.


Langkah seterusnya ialah membuat pemilihan produk yang anda inginkan. Didalam Form terdapat senarai dan gambar setiap produk yang "tersedia" di tick di bahagian colum belah kiri. Anda perlu "remove" tick tersebut jika produk itu bukan pilihan anda. Biarkan tanda tick itu jika anda ingin membeli. Kemudian, masukkan kuantiti barang sekiranya anda ingin membeli.lebih dari 1 botol. Yang tersedia hanyalah berkuantiti 1.




4.  Semak jumlah dibahagian bawah senarai. 


Harga mungkin berbeza disebabkan jumlah kos penghantaran di semenanjung dan Sabah Sarawak adalah berlain. Walau bagaimana pun, anda boleh mendapatkan kos penghantaran secara PERCUMA jika anda membuat belian berjumlah RM 800.00 ke atas bagi semenanjung dan RM 1,000 ke atas untuk Sabah dan Sarawak. 

5. Semak jumlah pembelian dan Klik "CheckOut"


Sekiranya anda telah memastikan semua produk yang anda inginkan tersenarai didalam belian. Semak jumlah pembelian anda di bahagian bawah list barangan. Jika seperti yang anda kehendaki, click button "Checkout" untuk meneruskan ke fasa berikutnya.

6. Lengkapkan Maklumat diri dan Alamat Penghantaran.


Ok, ini adalah antara fasa penting yang perlu anda lengkapkan. Shaklee perlukan maklumat lengkap dan alamat lengkap anda bagi memastikan produk sampai dengan selamat ke tangan anda. Semua maklumat dia dalam kotak kosong dibawah perlu diisi sebelum ke step seterusnya. Anda tidak boleh proceed ke langkah seterusnya jika maklumat fibawah tidak langkap. Klick "Continue"

7.  Semak order dan details penghantaran.

Senarai pesanan anda akan dipaparkan sekali lagi untuk semakan. Begitu juga maklumat diri dan Alamat penghantaran. 


8. Klik "Proceed For Payment"


Apabila anda berpuas hati dengan senarai pesanan anda boleh la ke fasa pembayaran pula. Klik " Proceed For Payment"

9. Lengkapkan Maklumat Pembayaran.


Pembayaran hanya boleh dilakukan melalui Credit Card ataupun Debit Card Sahaja. Jadi tuan puan boleh la mengisi lengkap maklumat kad credit atau debit. Bagi yang selalu membuat pembelian online sudah pasti mahir bab ni kan ?

Selepas lengkap mengisi form ini sila klik "confirm payment".

10. Msos Code langkah terakhir.


Ok, langlah terakhir ialah mengesahkan pembayaran melalui bank masing masing. Contoh dibawah ialah penggunaan kad debit Maybank. Jika kad credit atau debit anda dari bank yang berbeza kemungkinan sedikit berbeza. walau bagaimana pun pengesahan security ini masih pada konsep yang sama.

Sekiranya proses diatas berjalan lancar, anda sudah pun berjaya membuat pesanan produk shaklee secara online. Mudah sahaja kan? Sekiranya berjaya, paparan akhir yang akan muncul ialah Invoice dr pihak Shaklee. Anda diminta untuk Print dan simpan sebagai rujukan. Jika terdapat kesukaran atau pertanyaan boleh direct call or whatsapp saya di nombor 019 2423139.

SELAMAT MENCUBA!

Saturday, September 17, 2016

FAMILY BUSINES : SHAKLEE BISNES TERBAIK


THIS IS A FAMILY BUSSINES AND I LOVE IT!
----------------------------------------------------------

Orang kata " berdua lebih baik"...Ya kalau buat apa2 baiklah buat secara berjemaah...apa lagi kalau buat bersama suami dan keluarga...tentu lagi seronok dan barokah wal karomah kan? hahaha...buat sesutu yang mmg kita suka lebih seronok dari buat sesuatu yg kita terpksa buat. Contohnya saya dan bisnes shaklee saya nih...tak kira masa, mmg saya sentiasa jer seronok melakukannya, buka setakat buat sales, coaching, learniing semualah...mmg tak pernah tak seronok...


Dalam bisnes Shaklee ni kami suami isteri boleh berganding bersama..seronok tau bila kita buat sama2...share idea sama2...almaklumlah org pompuan nih mmg perlukan support dan bantuan suami  dalam segala hal....terutama bab2 mengangkat barang mcm gambar bawah ni (hehehehe)

Nilah my hero yg gagah perkasa...dia kalau nak angkat stok mmg xnak ulang 2-3 kali angkut...nak angkat sekali je (hero la katakan)..ni masa amik stok kat hq Shaklee Pinaccle Bandar Sunway...we all suka pegi hq nih...best tau...




Oh sambung citer pasal bisnes patner saya nih...dia bukan tolong angkat stok jer tau...dia pun pandai closed deal dengan customer...ha masa 2 minggu saya gi Italy tahun lepas..dialah yg jaga bisnes...beribu RM dia closed sales..hebat tau..mulut manis nih....😄

Bab2 packing dan postage pun my hero nilah yg buatkan...order dan byr hari ni...esok barang sampai....siapa pernah beli produk Shaklee ngan kami pasti tahu kan? Hehehe...kepuasan pelanggan keutamaan kami...

Saya buat apa? Haah eh..semua pun dia buat...tu lom citer kehulu kehilir drive pegi kelas, event atau pi COD...semua pun dia buat....kesian dia...mekasih en suami ku...tugas saya lebih pada marketing dan consultation....task yg agak rumit dlm sesebuah bisnes....ha..mcm tulis blog ni keje sayalah...walaupun kenkadang ada gak dia menulis dlm ni...90% saya yg tulis...termasuk blog saya satu lagi tu... sweetmommystory.com saya yang kendalikan. Urusan konsultasi dan follow up customer pun saya yang uruskan... alhamdulillah, perjalanan bisnes nampak lebih teratur bila sama2 bahagi tugas. tu belum cerita bab mengedalikan Empayar GMF...hahaha...next time saya citer.

Nampak susah ke bisnes shaklee ni? Kalau suami tak sokong susah ke? Taklah, boleh jer buat, tapi dapatkanlah restu suami dulu....tapi mcm saya beritahu tadi...kalau buat berdua...bisnes pun akan jadi seronok...tak stress...boleh macam2 kita teroka dan bincangkan...alhamdulillah...



Korang kalau dok fikir nak buat bisnes apa utk tambah pendapatan...fikir2lah tentang bisnes Shaklee....worth it! Family tak terabai....bisnes jalan...duit pun dapat...buat betul2, jalan2 oversea pun boleh bw family...alhamdulillah...

So pada semua penduduk Melaka....terutama Masjid Tanah, Sg Udang, Alor Gajah kalau nak dapatkan produk Shaklee boleh la PM atau wasap 0103223139...saya sedia membantu anda

YOUR TRUSTED SID


Friday, September 16, 2016

PLATELET DARAH NAIK DENGAN VIVIX DARI BACAAN 18 KE 203



Puan Rafidah, seorang isteri yang diuji dengan masalah kesihatan suami. Agak emosi dan kebuntuan pada awalnya sehinggalah beliau menemui produk yang berjaya menyelesaikan masalah kesihatan suaminya. Jom kita ikuti kisah bagaimana beliau melalui saat saat diuji oleh Allah S.W.T sebelum kembali boleh tersenyum bahagia...



"Asalamualaikum dan selamat petang..


Inilah ialah suami saya....disebalik senyuman ada tersirat cerita sedih buat kami sekeluarga...

Pada tahun 2013 doktor kata suami saya suspek penyakit SLE.. penyakit yg amat ditakuti oleh semua orgkan..Mesti ada yg tertanya tanya apa itu SLE kan ??

SLE ni adalah penyakit lupus organ dimana antibodi seseorang bertindakbalas dgn tisu badan pesakit itu sendiri.... SLE akan menyerang anggota badan seperti paru-paru, sendi, buah pingang...Mmg terkejut dengar, risau, takut smua ada masa tu.. Mana tak takut penyakit ini tiada ubatkan.. Ubat yg diberi oleh doktor hanya utk mengawal sahaja...bukan mengubati...

Masalah suami saya dikesan apabila platelet darah turun sgt rendah dan yang menjadi kerisauan ialah masih rendah walaupon telah di beri ubat untuk menaikkan platlet.. ubat tu seolah2 makin memburukkan keadaan suami saya...Mcm2 yg timbul kat bdn bila dia makan ubat, badan makin lemah dan tak bertenaga... Sampai satu tahap dia bosan dan stop mkn ubt yg di beri...nape dia stop?? Sbbnya walaupon mkn ubat konsistan bukan makin baik, tapi platlet darah makin menurun...Saya?😰.. Tak tahu nak buat apa...

Satu hari, kawan saya, yg kini Upline saya, minta saya cuba satu produk bernama VIVIX dari Shaklee. Saya cuba bg suami minum vivix pada feb 2016...Amazing! hasilnya pada Mac 2016 platelet naik dr 18 ke 203.. Doc pon terkejut 😱tgk result yg keluar...Lega hati ni...

Alhamdulilah dgn bantuan VIVIX yg dipanggil Tonik Ajaib ni suami saya semakin sihat, cergas dan bertenaga hingga hari ini dan dia terus mengamalkannya 💪💪...."


Semoga suami Puan Rafidah dan mereka sekeluarga terus menikmati rezeki sihat dan bahagia sekeluarga. Ingatlah tuan tuan, kebahagiaan sebenar ialah kesihatan yang baik.


Bacaan platelet sebelum dan selepas konsistant vivix.



CLICK UNTUK TERUS ORDER




Pm untuk maklumat lanjut