Monday, December 5, 2016

CARA BELI SENDIRI PRODUK SHAKLEE SECARA ONLINE

Assalamualaikum semua...

Bersawang dah...hahah...fokus kat blog baru jer...kesian blog kesayangan hamba ini...u all kalau nak info2 baru sila ke blog kak miah www.sweetmommystory.com tapi, insyaallah blog ni pun kak miah akan mula kemaskini semula.kemas sawang sawang...kasi wangi wangi skit. hehehe....

Ok, disebabkan beberapa hari ni dpt ramai customer dari blog ni, then ada yg tanya kak miah " macam mana nak buat belian produk melalui order online sendiri?" so kak miah terfikir la nak buat entry pasal tu kat sini. supaya next next time senang kat korang yg duduk jauh dari kak miah selalu pengedar Shaklee Masjid Tanah, Alor Gajah dan Sungai Udang Melaka ni.

So nanti korang follow step step yang kak miah bagi satu persatu ni ya.

1. Login ke website utk shopping produk.


Ok mula mula perlu la login ke website Shaklee2u. Jangan risau jika anda bukan Alhi Shaklee, anda masih boleh terus membuat belian. Website Shaklee anda boleh terus click di button Order online dibawah ni ya.

Klik untuk ke Website Shaklee

2. Paparan AGREEMENT, baca dan fahamkan


Langkah seterusnya ialah memastikan anda baca dan faham mengenai agreement dan terma yang shaklee tetapkan. Agreement ini berkenaan dengan penghantaran produk kepada anda. Penting untuk anda tahu jangkamasa penghantaran dan juga maklumat lain yang perlu.


Jika sudah baca, faham dan setuju ingin meneruskan pembelian, pilih "agree" dan click button NEXT.

3. Pilih Produk yang anda mahukan.


Langkah seterusnya ialah membuat pemilihan produk yang anda inginkan. Didalam Form terdapat senarai dan gambar setiap produk yang "tersedia" di tick di bahagian colum belah kiri. Anda perlu "remove" tick tersebut jika produk itu bukan pilihan anda. Biarkan tanda tick itu jika anda ingin membeli. Kemudian, masukkan kuantiti barang sekiranya anda ingin membeli.lebih dari 1 botol. Yang tersedia hanyalah berkuantiti 1.




4.  Semak jumlah dibahagian bawah senarai. 


Harga mungkin berbeza disebabkan jumlah kos penghantaran di semenanjung dan Sabah Sarawak adalah berlain. Walau bagaimana pun, anda boleh mendapatkan kos penghantaran secara PERCUMA jika anda membuat belian berjumlah RM 800.00 ke atas bagi semenanjung dan RM 1,000 ke atas untuk Sabah dan Sarawak. 

5. Semak jumlah pembelian dan Klik "CheckOut"


Sekiranya anda telah memastikan semua produk yang anda inginkan tersenarai didalam belian. Semak jumlah pembelian anda di bahagian bawah list barangan. Jika seperti yang anda kehendaki, click button "Checkout" untuk meneruskan ke fasa berikutnya.

6. Lengkapkan Maklumat diri dan Alamat Penghantaran.


Ok, ini adalah antara fasa penting yang perlu anda lengkapkan. Shaklee perlukan maklumat lengkap dan alamat lengkap anda bagi memastikan produk sampai dengan selamat ke tangan anda. Semua maklumat dia dalam kotak kosong dibawah perlu diisi sebelum ke step seterusnya. Anda tidak boleh proceed ke langkah seterusnya jika maklumat fibawah tidak langkap. Klick "Continue"

7.  Semak order dan details penghantaran.

Senarai pesanan anda akan dipaparkan sekali lagi untuk semakan. Begitu juga maklumat diri dan Alamat penghantaran. 


8. Klik "Proceed For Payment"


Apabila anda berpuas hati dengan senarai pesanan anda boleh la ke fasa pembayaran pula. Klik " Proceed For Payment"

9. Lengkapkan Maklumat Pembayaran.


Pembayaran hanya boleh dilakukan melalui Credit Card ataupun Debit Card Sahaja. Jadi tuan puan boleh la mengisi lengkap maklumat kad credit atau debit. Bagi yang selalu membuat pembelian online sudah pasti mahir bab ni kan ?

Selepas lengkap mengisi form ini sila klik "confirm payment".

10. Msos Code langkah terakhir.


Ok, langlah terakhir ialah mengesahkan pembayaran melalui bank masing masing. Contoh dibawah ialah penggunaan kad debit Maybank. Jika kad credit atau debit anda dari bank yang berbeza kemungkinan sedikit berbeza. walau bagaimana pun pengesahan security ini masih pada konsep yang sama.

Sekiranya proses diatas berjalan lancar, anda sudah pun berjaya membuat pesanan produk shaklee secara online. Mudah sahaja kan? Sekiranya berjaya, paparan akhir yang akan muncul ialah Invoice dr pihak Shaklee. Anda diminta untuk Print dan simpan sebagai rujukan. Jika terdapat kesukaran atau pertanyaan boleh direct call or whatsapp saya di nombor 019 2423139.

SELAMAT MENCUBA!

No comments:

Post a Comment