Wednesday, October 15, 2014

TIPS ELAK BULU MATA GUGUR

Rambut adalah mahkota wanita. Begitu juga dengan bulu mata. Bulu mata yang semakin menipis akibat keguguran akan mencacatkan penampilan seorang wanita. Kerana kehadira bulu mata adalah sebagai pelengkap kepada bentuk mata yang cantik dan sihat. 

Bulu mata berfungsi menjaga kesihatan mata, melindungi mata dari kekotoran dan habuk. Selain itu bulu mata juga merupakan satu sistem yang sangat peka apa bila ada sesuatu yang ingin memasuki mata. Oleh sebab itu anda perlu menjaga kesihatan bulu mata dan juga memastikan ianya subur dan lebat!

Risau kan bila bulu mata asyik gugur?...dulu2 kalau sehelai dua yg gugur boleh la kata "ada orang rindu" (punyalah tak relaven). Tapi hakikatnya ada nutrisi dalam tubuh anda yang tak mencukupi. Menurut sumber MayoClinic.com setiap individu memerlukan sejumlah biotin bagi membekalkan tenaga dan mencegah keguguran rambut dan bulu mata. Jadi, masalah ini boleh dicegah dengan pengambilan makanan yang tinggi kandungan Biotin. Kalau ambil dari unsur makanan, anda boleh lebihkan pengambilan brokoli, susu, sayuran hijau, telur, ikan dan bijirin, tapi banyak mana perlu makan, mungkin agak sukar untuk kita tentukan. 

bulu mata nipis, bulu mata gugur, rambut gugur, biotin, b complex, vitamin H, vtamin C, zinc, cegak gugur rambut, lebatkan rambut,
Bulu mata yang sihat membentuk mata yang cantik

Jangan gusar, kerana anda boleh mengambil supplemen sebagai penyelamat. Biotin juga dikenali sebagai Vitamin B7 atau vitamin H. Jika anda memilih Supplemen Shaklee, anda boleh mengamalkan Vitamin B complex yang mengandungi 300mcg Biotin dalam setiap kapsul. mudah kan?

Oh ya, jika masalah keguguran rambut juga anda boleh elakkan dengan tips yang sama ini. Selain Biotin, pengambilan Vitamin C dan Zinc juga menyokong  membekalkan khasiat yang perlu untuk menguatkan bulu mata dan rambut anda. Anda boleh baca secara details Fungsi dan khasiat Vitamin B complex Shaklee dan sumber untuk mendapatkannya.

Selamat mencuba yer kawan2!


JOM ORDER SET KEGUGURAN RAMBUT DAN BULU MATA
h 

JOM SERTAI KAMI DI SHAKLEE!
http://i-cantiksihat.blogspot.com/p/blog-page_28.html



Your Trusted SID
Noorazmiah Mohamad/Huzair B. Bahrin
Wsp : 0103223139/0103223137
Fb :Noor Azmiah Mohamad
ig : nurqasehoutlet

No comments:

Post a Comment