Monday, May 19, 2014

JATUH CINTA DI PENANG

Assalamualikum semua....

sekarang Jam 4.40 pagi, 19/5/2014 saya masih berada di Pulau Pinang. Insyaallah hari ni akan bergerak balik ke Melaka semula. Selesai sudah misi Coaching anak cucu utara. Harap mereka semua mendapat ilmu yg bermanfaat dan boleh mempraktikkannya.

Coaching kali ini banyak dikelolakan oleh suami saya, antara topik topik yg disentuh ialah Tips marketing diFB, Do and Don't, Target, Motivasi dan juga Impian. Semasa bab menceritakan impian masing masing, ada antara mereka yg menitiskan air mata, memberikan keinsafan pada saya, mungkin tak semua orang mempunyai nasib yang sama. Tapi sebenarnya kita ada peluang yg terbuka luas untuk menjadi seseorang yg berjaya. saya harap, saya dapat membimbing dan menjadikan mereka bersemangat untuk mengejar impian masing masing. Kejayaan saya sepenuhnya bergantung kepada apa yang berjaya saya buat untuk kehidupan mereka.




saya sgt suka dengan quotes :

" bukan kesalahan kita lahir sebagai seorang yang miskin, tetapi tua dan mati sebagai seorang yang kaya dan berjaya itu adalah tanggungjawab kita".

Jadi, saya selalu pesan dengan anak2 GMF, jika saya sanggup berkorban dan sgt2 ingin mereka berjaya...sangat ingin membantu mereka kenapa mereka tidak punya rasa yg sama? Insyaallah mereka faham apa maksud saya,

Apa2pun, biar bebuih mulut berleter, biar berbakul2 semangat dibekalkan, biar berjuta nasihat diberikan...pokok pangkal masih pada diri sendiri. kerana halangan paling besar ialah diri sendiri. Yang biasa mencipta halangan itu 90% adalah  diri sendiri. berbeza bagi orang yg positif pula, menjadikan halangan sebagai satu peluang dan bukan semua orang mampu menjadikan diri mereka positif.


 coaching, penang, pulau pinang, GMF group,
  
mereka ini adalah antara yg ingin merubah hidup mereka menjadi luarbiasa....mereka inilah yang punya impian besar....mereka inilah sumber kekuatan saya...dan mereka inilah bakal membina empayar Shaklee yang hebat! 


jika anda ingin menyertai kami, boleh la hubungi saya di FB :
 Nurqaseh Outlet Full atau Whats app 0103223139

i'm the best

No comments:

Post a Comment