Tuesday, June 17, 2014

5 TIPS TURUNKAN PARAS KOLESTROL

ok, nak share nak semua 5 Tips pemakanan untuk turunkan paras kolesterol anda. Anda boleh praktiskan didalam jadual pemakanan harian anda.

1. Lebihkan makan sayuran dan buah-buahan tinggi Likopen.

Makan sebanyak mungkin sayur-sayuran atau buah-buahan seperti cili merah, tomato, epal, lobak merah, buah delima, aprikot, tembikai, anggur dan berry. Buah-buahan dan sayuran jenis ini mengandungi Likopen. Apa itu likopen? baca di entry saya disini LIKOPEN. Buah atau sayuran yg mengandungi likopen adalah yg tinggi antioksidannya sekaligus bagus untuk menyingkirkan plaque kolestrol yg melekat pada salur darah.

turun kolesterol, phytocol-st, oemega guard, garlic, kolesterol, fitosterol, tips, makanan, likopen, lychopene, fitosterol

2. Banyakkan makan kekacang berbanding kentang.

turun kolesterol, phytocol-st, oemega guard, garlic, kolesterol, fitosterol, tips, makanan, kekcang
Makanan jenis kekacang juga sangat bagus untuk menurunkan paras kolesterol. Pilih kacang soya, kacang tanah, badam,dan kekacang lain kerana kekacang ini mengandungi Vitamin E dan minyak lemak sihat yg mampu menurunkan paras kolesterol anda. Tapi hindari makanan berasaskan kentang yg mana karbohidrat tinggi. Apatah lagi sekiranya kentang yg diproses menjadi makanan segera dan dicampur bersama perasa.

3. Makan bahagian ikan seperti salomon, tuna dan sardin.


Ikan mempunyai lemak sihat yang tinggi, Kajian telah membuktikan lemak ikan amat kaya dengan asid lemak ‘Omega 3’ yang telah terbukti boleh mengurangkan risiko sakit jantung koronari. Omega 3 ini terbukti dapat menurunkan paras trigliserida , kolesterol ‘jahat’ iaitu LDL dan menaikkan paras kolesterol ‘baik’ iaitu HDL. Sediakan hidangan ikan 3-4kali seminggu bagus untuk menurunkan paras kolesterol anda. Yang pasti masakan anda bukanlah bergoreng yer!


turun kolesterol, phytocol-st, oemega guard, garlic, kolesterol, fitosterol, tips, makanan, salomon

4. Makan bawang putih 

turun kolesterol, phytocol-st, oemega guard, garlic, kolesterol, fitosterol, tips, makanan
Bawang putih telah digunakan sejak zaman dulu lagi sebagai antibodi semulajadi. Bawang putih juga digunakan untuk menurunkan kadar kolesterol. Bawang putih mengandungi bahan aktif s-allyl cysteine, serta suatu komponen thioallyl yang mempunyai khasiat hipolipidemik dan antitrombotik. Kajian di Munich University, Jerman, menunjukkan bahwa bawang putih jika ditambahkan ke dalam diet akan menurunkan kolesterol jahat sekitar 10%  dalam 4 bulan pemakanan.



5. Supplement sebagai cara terbaik

ok ni tips yg paling mudah untuk mereka yg masih berkira2 untuk menyediakan jadual pemakanan seperti diatas yer...Jika anda mmg "telah mendapat" bacaan yg tinggi utk paras kolestrol anda, anda dinasihatkan mengambil Omega Guard a.k.a minyak ikan terbaik untuk menurunkan paras kolestrol sedia ada kerana Omega Guard mengandungi Omega 3 yang bertindak memberi arahan kepada hati anda untuk membina lebih byk high-density lipoprotein cholesterol (HDL) dan mengurangkan low-density lipoprotein cholesterol (LHL). Selain itu anda juga perlu mengambil  Phytocol-ST sebagai penghalang masalah kolestrol terbaru terjadi. baca sini kenapa anda perlukan Phytocol-st.
turun kolesterol, phytocol-st, oemega guard, garlic, kolesterol, fitosterol, tips, makanan
SET BASIC


FULL SET

selamat mencuba! :)
hubungi no 019-2423139 atau click lick terus ke wasasp saya http://setkolesterol.wasap.my



No comments:

Post a Comment