Friday, October 24, 2014

BAGAIMANA NAK JADI AHLI SHAKLEE?

Masih ramai rupanya yg tak tahu bagaimana cara untuk jadi ahli Shaklee ataupun menjadi Shaklee Independent Distributor kerana rata2 bila saya jumpa customer, saya akan offer untuk menjadi ahli...dan majoriti tak tahupun yang Shaklee ni bukan sahaja menyediakan makanan kesihatan tapi juga menawarkan peluang perniagaan yang sangat berbaloi...thats why, saya tak pernah lupa nak offer customer untuk jadi ahli.

Bagaimana untuk mendaftar ahli? Ok...sebelum saya jawab persoalan ini...saya rasa ada satu lagi soalan yang perlu anda bakal2 SID tahu....iaitu "Pentingkah siapa bakal Upline saya?" Jom kita teliti baik2....sbb soalan yang ini sgt penting jika anda ingin menjana pendapatan dengan Shaklee.


Pentingkah siapa bakal Upline saya?

jadi ahli shaklee, bisnes shaklee, perniagaan shaklee, bagaimana nak jadi ahli shaklee, best ke shaklee?, upline shaklee, pilih upline

Sangat penting! kerana upline adalah "mak" anda dalam Shaklee. Zaman kecil, mak kita yang suap kita makan, yang pimpin tangan kita masa berjalan, yang mengajar kita semasa dirumah, yang mengajar kita bercakap...menyebut satu2 perkataan. Begitu juga dalam bisnes Shaklee...sewaktu kita didaftarkan sebagai seorang SID, kita umpama bayi yang baru dilahirkan. Tidak tahu apa2 tentang Shaklee, apatah lagi tentang perniagaan Shaklee. Disinilah tugas Upline atau Mak Shaklee anda memainkan peranannya. 

Bezanya dengan realiti kehidupan, kita tak boleh memilih untuk lahir dari mak yang mana. Tapi dalam Shaklee kita boleh! Kita boleh pilih kita nak upline Shaklee kita yang mana. Hanya sebelum kita daftarkan diri. Jika selepas didaftar, maaf....anda tiada pilihan lain. Anda perlu tahu, daftar sebagai seorg SID membuka peluang untuk anda menjana pendapatan, tetapi apa yang anda perlu lakukan untuk menjana pendapatan itu perlulah mengikut peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak Shaklee. Dan dalam Shaklee sendiri mempunyai banyak group2 perniagaan yang mempunyai cara dan pendekatan yang berbeza. Tak kurang juga ada SID yang daftar hanya untuk mendapatkan harga ahli produk2 yang dia gunakan, bukan untuk berniaga. Jadi, jika anda silap memilih siapa Upline anda, kemungkinan besar anda akan hanyut dengan cita2 yang tidak kesampaian. Kecuali anda mmg berjiwa kental, rajin berusaha dan mampu berdikari tanpa tunjuk ajar dari Mak anda. Penting untuk anda memilih upline yang :-

  • Konsistant dengan niatnya untuk membantu, bukan macam lalang, sekejap kata ok, bila ada isu melanda anda ditinggalkan terkontang kanting. Ini anda boleh lihat dari cara dia menangani isu2 yang mahu menjatuhkan Shaklee itu sendiri. Adakah dia sendiri melatah bila menghadapi isu itu atau pun dia tetap dengan pendiriannya.
  • Mempunyai networking dengan downline @ "anak-anak" Shaklee secara terus. Maksudnya, anda boleh lihat dia meluangkan masa menemui anak2 Shaklee, buat perjumpaan, touching melalui media social, memantau segala aktiviti bisnes anak-anak shaklee, menjadi pendengar setia masalah anak anak.
  • Tegur jika salah. Ok, yang ini mungkin anda tak boleh nak lihat, kalau anda lihat pun, mungkin dari Upline yang tak menjaga etika. Seorang mak Shaklee yang bagus, takkan marah atau tegur di wall Facebook, marah depan2 tapi akan tegur secara belakang tabir. Sebab aib seseorang kena jaga. mungkin kesalahan yang dibuat diluar pengetahuannya.
  • Tak pernah berputus asa dengan anak Shaklee nya. Mak mana yang tak nak lihat anaknya berjaya kan? pilihlah upline yang sentiasa memberi semangat kepada anak2 buahnya walaupun anak buahnya berkali2 mengecewakannya. Sebab pada saya, kegagalan seorang leader ialah apabila dia tak mampu membuat anak2 buahnya berjaya sepertinya. Jadi, biar apapun yang jadi, selagi anak shaklee itu belum berputus asa, upline jangan pernah sekali patah hati.

Ok, harap tips2 diatas boleh anda gunakan sebagai panduan memilih Upline yang anda. Jom ke soalan yang kedua pula.

Bagaimana nak jadi ahli Shaklee?

saya ada menulis secara ringkas bagaimana untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee dalam entry sebelum ini. Nak mendaftarnya mudah sahaja, anda perlu ada seseorang yang juga ahli Shaklee atau Shaklee Independent Distributor kerana tanpa sorg SID, anda tidak ada sponsor/penaja. Hanya dengan adanya Sponsor/penaja atau upline sahaja anda boleh mendaftarkan diri. Tapi jika anda benar ingin menjadikan Shaklee perniagaan anda, ciri2 upline yang anda pilih haruslah yang boleh membantu anda merealisasikan impian tersebut sebagaimana saya sebutkan diatas.

Cara pertama yang boleh melayakkan diri anda untuk menjadi ahli ialah dengan membuat bayaran RM65 sebagai pendaftaran. Pendaftaran dibuat oleh Sponsor/penaja yang anda pilih tadi. Pendaftaran dibuat secara online. Setelah pendaftaran dibuat, dan akaun anda diaktifkan, anda akan menerima satu SMS dari Shaklee (Malaysia) Sdn Bhd menandakan anda sah sebagai SID dan di berikan No.ID.

Cara kedua ialah dengan pendaftaran Percuma. Ha, PERCUMA tau, tapi ada syaratnya. Kenalah buat belian produk berjumpah RM650 atau 200uv.  Ini cara yang paling untung kepada mereka2 yang berminat nak jadi ahli, sbb selain pedaftaran percuma, anda akan layak dapat bonus pertama bernilai lebih kurang RM35.00 pada bulan berikutnya. Dah la dpt harga ahli untuk belian produk, dpt pendaftaran percuma, siap dapat bonus lagi....tak ke untung berganda2 tu?


ok, tak mau citer banyak...sekarang ni kalau korang rasa nak buat bisnes, Shaklee lah bisnes yang paling selamat dan mudah. Sebab apa saya kata selamat dan mudah? sbb modalnya paling rendah...register cuma RM65 sahaja (tak termasuk kos pos memberkit rm10)...selain modal USAHA yang kuat dan HATI yang kental....tak perlu modal ribu2...ratus2 pun tak perlu...ha selamat kan duit anda? Mudah sebab....ok skill nih rahsia la, untuk group saya jer....hehehe... kalau nak tahu lebih lanjut boleh baca kat entry2 Tips-tips perniagaan sebelum2 ni.

jadi ahli shaklee, bisnes shaklee, perniagaan shaklee, bagaimana nak jadi ahli shaklee, best ke shaklee?, upline shaklee, pilih upline



Your Trusted SID
Noorazmiah Mohamad/Huzair B. Bahrin
Wsp : 0103223139/0103223137
Fb :Noor Azmiah Mohamad
ig : nurqasehoutlet





No comments:

Post a Comment