Tuesday, March 25, 2014

KENAPA SAYA PILIH SHAKLEE? KENAPA SHAKLEE?

Alhamdulillah..... pejam celik, pejam celik dah hampir 1 tahun 5 bulan saya bina empayar di dalam perniagaan Shaklee ini. Dari merangkak, kini saya mampu berdiri, dan mampu menyampaikan sedikit sebanyak ilmu buat anak2 cucu yg baru mula merangkak...dari hanya SID biasa, kini saya memanjat satu persatu tangga kejayaan...ya, masih byk yg saya perlu pelajari, dan saya tidak pernah kenal erti jemu....terus belajar kerana kehidupan itu adalah pelajaran...

Ramai yg bertanya, kenapa saya pilih Shaklee, dan tak kurang juga yg cuba menarik saya untuk mencuba beberapa MLM lain, tapi saya pilih untuk setia bersama Shaklee. Bila diajukan soalan begini...saya pasti akan tersenyum panjang...ya! saya telah menemui apa yang saya tunggu selama ini, sesuatu yg mampu memuaskan hati saya dari pelbagai sudut...

Dulu, saya pernah menulis (waktu awal awal join Shaklee) "Kenapa Anda perlu memilih Shaklee?" boleh baca disini. Sekarang, biar saya jelaskan kenapa saya memilih Shaklee sebagai perniagaan dan saya mimilih untuk setia bersamanya...insyaallah...

1. Shaklee syarikat yg kukuh dan pesat berkembang.

Ditubuhkan pada 1956, sudah hampir 58 tahun yer...satu-satunya syarikat yg masih mengekalkan kualiti dan menerima pelbagai pengikhtirafan dunia. Shaklee tidak pernah gagal menghasilkan produk yg berkualiti, selamat, semulajadi dan berkesan. ha, yg paling best, Shaklee tak pernah gagal membayar bonus distributor2 nya. :)

Shaklee sgt mementingkan kualiti produk. Carilah produk supplement lain dipasaran yg mendapat pengikhtirafan dari 3rd party. Harvard University wokey yg ikhtiraf. Bukan calang2. Byk lagi pihak yg mengikhtiraf produk shaklee dan ditulis di dalam journal2. Akan diceritakan di entry akan datang

2. Shaklee mempunyai rangkaian produk yg sgt bagus.

Dalam apa2 perniagaan sekalipun, perkara utama yg perlu dititikberatkan ialah produk yg dihasilkan. Produk yg berkualiti menjamin kekukuhan sesebuah syarikat. Bukan konsep asalkan berniaga, atau asal boleh jual...dan bukan juga bukan hanya tentang bonus atau komisyen semata.

Apa yang saya mahu lebih dari itu semua dan saya temuinya di Shaklee. Produk yg sgt bermutu...mmg tak boleh disangkal lagi slogan shaklee yg berbunyi..."sentiasa Semulajadi, sentiasa Selamat dan sentiasa Berkesan".  Selain dari itu juga kepuasan itu datang apabila mendapat feedback positif dari kalangan pengguna. Sangat bermakna semua itu dlm hidup saya wokey...

Bukanlah sebelum ini hidup saya tidak bermakna. Tapi sejak saya sertai shaklee (bersama group yg tepat) byk perkara telah berubah dalam hidup saya. Matlamat hidup dunia dan akhirat saya semakin jelas dan setiap hari saya semakin yakin untuk membina masa depan bersama bisnes shaklee yg terbaik ini.

3. Shaklee temukan saya dengan insan2 yang hebat dan terbaik.

Ini yang paling ketara dlm perjalanan hidup saya, dipertemukan dengan insan2 yg byk mempengaruhi hidup saya ke arah yg lebih baik...lebih positif...yang sentiasa bersama saya saat saya masih terlalu mentah hinggalah saya mampu untuk membina empayar saya sendiri...kawan2, upline sideline umpana sebuah keluarga...ada nanny, atok, mommy dedi etc...hebat dan sgt rasa diri dihargai berada dikalangan insan2 berjaya ni. benarlah kata2 kalau ingin menjadi hebat, bersahabatlah dengan orang yg hebat! berada dikalangan mereka2 yang hebat ini sentiasa memberikan gelombang positif dalam hidup saya. Tidak dapat saya luahkan melalui kata. Yang pasti saya benar2 gembira dengan kehidupan dan bisnes saya sekarang.

4. Shaklee membantu ekonomi saya dan keluarga.

Alhamdulillah...saya sgt berpuas hati dengan sistem shaklee yg adil. Dari bonus 3 angka di bulan pertama (Oktober 2012), bisnes yg pada mulanya saya ingat sekadar untuk suka2 dan hanya layak dipanggil "side income"....kini menjadi main income saya dan suami...saya kini menikmati pendapatan 5 angka sebulan hasil dari bisnes shaklee saya dan berada di fasa ini bukanlah masa untuk saya terus berpuas hati. Insyaallah satu persatu impian kami akan digapai bersama Shaklee. Yang penting usaha dan tidak berputus asa, pasti ada rezeki pada mereka yg berusaha....itu janji Allah, bukan janji saya yer kawan2....

Kini saya melalui fasa2 dididik dan mendidik ramai "anak2 dibawah jagaan" saya pula...insyaallah saya juga mahu lebih ramai dpt bebas dr masalah kewangan...saya tak mahu senang sorang2...saya mahu kawan2, anak2 didikan saya juga hidup senang dunia dan akhirat...insyaallah

5. Shaklee memberi peluang melihat ramai gembira dan terus berjaya

Tiada yg lebih menggembirakan bila dapat membuat insan lain gembira dan setiap bulan itu yg saya rasai kini. Itulah antara sebab utama kenapa saya setia bersama Shaklee dan tak mungkin meninggalkan anak2 Shaklee saya. They deserve to be happy and wealthy...itulah sumbangan yang mampu saya berikan kepada masyarakat, memberi secara halus....mengisi erti kehidupan sebenar dlm jiwa2 insan yg tersepit dalam kehidupan....tersepit dalam keghairahan tindas menindas sesama manusia...saya mahu lebih ramai lagi saudara2 saya bebas menikmati kehidupan sebagai insan yg berlapang dada...insan yg merdeka dlm erti kata sebenar. Insyaallah...saya harapkan doa2 dari kalian semua....


Demikian serba sedikit jawapan kenapa saya memilih Shaklee sebagai peniagaan saya dan saya akan tetap setia bersama Shaklee insyaallah....maaf kepada rakan2 atau saudara saudari yg cuba memujuk saya untuk menyertai MLM yg lain2 tu...saya tak berminat untuk jadi kaya cepat...jadi kaya atas kesusahan org lain mahupun jadi kaya hanya dengan duduk goyang kaki....saya ingin jadi kaya dengan titik peluh saya, jadi kaya dengan usaha, jadi kaya dengan seluruh kehidupan saya juga turut kaya (kaya budi, kaya bahasa, kaya insani, kaya jiwaraga, kaya mental, kaya rohani).... :)



#Allah disetiap nafasku, bahagia dunia akhirat matlamatku

2 comments: