Wednesday, March 18, 2015

LAWATAN DARI WAKIL PUSAT ZAKAT MELAKA

Assalamualaikum rakan2...

Semalam,16hb Mac 2015 kami menerima kunjungan dari wakil Pusat Zakat Melaka. Temujanji sudah dibuat sejak 13hb Mac lagi. Dengan lapang dada kami terima kunjungan kerana pihak PZM menyatakan tujuan kunjungan untuk merapatkan ukhuwah dan juga mendekati individu yang membayar zakat secara konsistan. Mula2 debar juga, yelah tiba2 jerkan dapat call dari PZM kata nak dtg melawat. Biasanya kita yang mencuri masa untuk kesana menunaikan tanggungjawab.

Kenapa Bayar Zakat?

Personally, saya rasa itu mmg tanggungjawab kami sebagai muslim. Dan saya percaya setiap rezeki yang saya terima ada bahagian untuk orang lain yang layak. Tak kira rezeki yang saya dapat tu banyak atau sedikit, tetap ada bahagian untuk orang lain. saya mula konsistant membayar zakat semenjak buat bisnes Shaklee, tiap kali dapat bonus tu, Pusat zakatlah yang akan kami tuju dulu. Dan bapa mertua saya sering pesan untuk menjaga harta dengan berzakat. Alhamdulillah...biarpun RM100 sebulan sewaktu mula2 berzakat dulu,saya tetap akan bayar,biar terlebih asal jgn terkurang. Cita2 saya untuk tetap konsistant membayar zakat dan juga impian besar saya untuk selalu menambah jumlah zakat saya setiap bulan.

Oklah tu sahaja saya ingin kongsikan dengan anda semua....semoga kita semua menjaga hak asnaf zakat dan insyaallah, Allah SWT akan jaga juga keluarga dan harta kita sementara di dunia ini. Tunaikan zakat jika berkemampuan.



saya kongsi,

No comments:

Post a Comment