Friday, September 26, 2014

BAHAYA KANAK-KANAK MAKAN MINYAK IKAN?

Ada seorg ibu mengadu  bahawa anaknya selalu keletihan apabila pulang dari sekolah. Beliau was2 untuk memberikan Supplement Minyak ikan kepada anaknya kerana khuatir tidak sesuai dengan usia anaknya dan tidak faham tentang fungsi minyak ikan terbabit. Jom kita ketahui dulu apanya minyak ikan omega 3 ini.

Minyak ikan kaya dengan sumber asid lemak Omega 3, asid alfa linolenik. Terdapat beberapa jenis asid lemak perlu iaitu asid lemak omega 3, asid lemak linolenik dan asid lemak omega 6. Asid Lemak Perlu ialah asid lemak yg perlu diambil daripada makanan. Badan manusia tidak akan mampu menghasilkannya sendiri

Asid lemak perlu akan menghasilkan sejenis bahan kimia dikenali sebagai Eicosanoids. Salah satu bahan yg terdapat di dalam kumpulan eicosnoids adalah prostaglandin. Prostagladin merupakan bahan yang amat penting dalam sistem biologi manusia termasuklah sistem imuniti, sistem pencernaan, sistem ekspresi gen, proses baik pulih sel, proses tekanan bendalir dan pengawal aturan suhu badan. So, sgt penting minyak ikan omega 3 ini kepada setiap manusia dari kanak kanak hinggalah dewasa bukan merbahaya hingga was2 untuk diberi pada kanak-kanak. Harap si ibu tadi sedar dan tidak terlewak memberi anaknya minyak ikan.

Asid lemak omega 3 mempunyai kesan biologi untuk mengelakkan berlakunya penyakit kronik seperti kencing manis, tekanan darah tinggi, kanser, penyakit Alzheimer, sakit buah pinggang, sakit jantung dan lain2. Konklusinya setiap individu memerlukan asid lemak perlu untuk membolehkan setiap sel dalam tubuh badan berfungsi secara normal.

minyak ikan, fish oil, omega guard, kaedah ultratulen farmaseutikal, shaklee fish oil, dosage fish oil, minyak ikan shaklee, minyak ikan bebas logam, untuk semua.

Tiada usia khusus yang menetapkan penggambilan minyak ikan. Bayi seawal usia didalam kandungan juga boleh mendapatkan asid lemak omega 3 melalui pemakanan si ibu. Terdapat beberapa kajian yang menunjukkan kesan positif pengambilan omega 3 semasa mengandung kepada bayi. Kajian oleh Helland el. al (2008) membandingkan wanita mengandung A yang mengambil 1183mg DHA serta 803mg EPA setiap hari (bermula dari kandungan 17 minggu hingga ke 19 usia kandungan) dengan wanita mengandung B yang cuma mengambil 10ml minyak jagung menunjukkan wanita A melahirkan anak yang mempunyai IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi sehingga kanak kanak itu berumur 7 tahun berbanding dengan kanak2 yang dilahirkan oleh wanita B. Anak wanita A juga mempunyai kualiti tidur dan sistem imuniti yang lebih baik. Namun, ransangan awal kepada anak juga mempengaruh IQ anak.

minyak ikan, fish oil, omega guard, kaedah ultratulen farmaseutikal, shaklee fish oil, dosage fish oil, minyak ikan shaklee, minyak ikan bebas logam, untuk semua.


Anda mengandung tapi belum mengamalkan minyak ikan yg mengandungi Omega 3? Belum terlambat, anda masih ada masa untuk memastikan kandungan anda menerima khasiat DHA dan EPA bagi perkembangan otak bayi anda. Juga jika anak anda masih menyusu badan, jangan risau, pengambilan 1000mg hinga 2500mg sehari mampu mengalirkan khasiat EPA dan DHA kepada bayi anda. Selain Omega ibu mengandung juga perlukan banyak khasiat2 dan vitamin lain boleh semak disini---->IBU HAMIL


KENAPA HARUS PILIH OMEGA GUARD SHAKLEE?


Shaklee adalah pengeluar supplement terbaik didunia. Minyak ikan Shaklee iaitu Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk seperti ikan sardin, mackerel, herring dan anchovies yang didapati di Jepun. Bukan diekstrak dari hati minyak ikan. Omega Guard Shaklee satu2nya minyak omega yang mngandungi 7 spektrum jenis asid lemak semulajadi.

Kebanyakan pengilang dan pengeluar minyak ikan dipasaran menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan yang mana kaedah ini memusnahkan byk nutrien dari minyak ikan tersebut.  Selain itu, kaedah ini juga tidak boleh menapis kandungan logam yg terdapat dlm minyak ikan yang boleh merbahayakan kesihatan.


minyak ikan, fish oil, omega guard, kaedah ultratulen farmaseutikal, shaklee fish oil, dosage fish oil, minyak ikan shaklee, minyak ikan bebas logam, untuk semua.
Berbeza dengan Shaklee, di Shaklee minyak ikan Omega Guard diekstrak menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini dan termahal. Ia dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk memastikan segala nutrien tidak musnah tapi dalam masa yang sama logam2 seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB(polychlorinated biphenyl- bahan industri yg sgt bertoksik) dapat disingkirkan.


Demikian serba sedikit penerangan berkaitan minyak ikan. semoga memberi manfaat buat semua. Dan jangan lupa, makan minyak ikan walaupun berapa usia anda, bezanya hanya dosage yang anda perlu ambil.



rujukan :




JOM ORDER OMEGA GUARD!
h


JOM SERTAI KAMI DI SHAKLEE!
h





Your Trusted SID
Noorazmiah Mohamad/Huzair B. Bahrin
Wsp : 0103223139/0103223137
Fb : NoorAzmiah Mohammad
ig : nurqasehoutlet

No comments:

Post a Comment